24 lut
2023

Praca marketingowca w branży medycznej

Argenta kariera

Doskonała i szczegółowa strategia marketingowa jest kluczem do sukcesu nowoczesnych firm na wysoce konkurencyjnym rynku. Każdy plan marketingowy jest inny w zależności od produktu, firmy i sytuacji panującej na rynku. Strategia marketingowa urządzeń medycznych obejmuje głównie takie funkcje, jak zróżnicowanie portfolio, oceny konkurencji, segmentacja rynku, świadomość klientów i programy budowania lojalności. Chociaż rynek urządzeń medycznych nadal jest silny, oczekuje się, że popyt na te produkty wzrośnie w nadchodzących latach; wydaje się, że na froncie marketingowym pojawia się więcej przeszkód. Od komunikacji do szpitali i lekarzy lub bezpośrednio do pacjentów końcowych, coraz trudniej jest zlokalizować grupę docelową, przedstawić przekonujący przekaz i zmotywować działania zorientowane na zakup. 

Jeśli zastanawiasz się nad pracą w dziale marketingu w branży medycznej 

Marketerzy we wszystkich branżach są doskonale wyszkoleni w zakresie stosowania różnych taktyk i kanałów w celu promowania produktów i usług. Jeśli chcesz zostać specjalistą ds. marketingu w firmie dostarczającej produkty lub usługi z branży medycznej, będziesz odpowiedzialny za promowanie usług  i wyrobów medycznych dla organizacji opieki zdrowotnej lub firmy związanych z medycyną. Możesz pracować jako część zespołu zajmującego się kampaniami marketingowymi lub zajmować się węższymi obszarami, takimi jak marketing w mediach społecznościowych lub optymalizacja wyszukiwarek.

Trochę szczegółów 

Produkcja materiałów promocyjnych jest bardzo ważna w organizacjach opieki zdrowotnej. Nie tylko pomagają promować produkt lub usługę, ale także edukują pacjentów lub specjalistów, którzy mogą potrzebować tego, co jest sprzedawane. Jako specjalista ds. komunikacji marketingowej będziesz częścią zespołu, który opracowuje broszury i pisze treści do kampanii direct mail. Możesz być autorem treści, grafikiem, projektantem stron internetowych lub specjalistą ds. Public relations, który napisze komunikaty prasowe. Do tej kategorii komunikacji należy wielu różnych specjalistów.

Jakich umiejętności potrzebujesz? 

  • zmysłu estetycznego i lekkiego pióra,
  • otwartości i komunikatywności,
  • terminowości i samodzielności w wykonywanych projektach.

 

Zdobądź również trochę doświadczenia w marketingu! Najlepiej w zakresie:

  • tworzenia kampanii reklamowych,
  • budowania wizerunku pracodawcy,
  • zarządzaniu social media,
  • administrowaniu firmowymi stronami www,
  • znajomości programów graficznych, narzędzi do e-mail marketingu, 
  • zasad organizowania i moderowania webinarów edukacyjnych.

Jeśli czujesz, że praca marketingowca może leżeć w zakresie Twoich zainteresowań  - to śmiało, aplikuj!